Schade Melden

Schade melden

Kan het voertuig niet meer rijden? Meld dit bij de alarmcentrale van uw autoverzekering.

Het beschadigde voertuig laten wegslepen:

Ongeval in Nederland: als de schade aan uw voertuig dusdanig is dat u niet meer verder kunt rijden, dan kunt u in de meeste gevallen bellen met de alarmcentrale van uw verzekeringsmaatschappij. U vindt het telefoonnummer van de alarmcentrale op de groene kaart die u van uw verzekeraar heeft ontvangen.

Ongeval in het buitenland: ook bij een ongeval in het buitenland kunt u vrijwel altijd voor hulp bellen met de alarmcentrale. De alarmcentrale kan het afslepen van de auto/motor en eventueel het transport van het voertuig en de in- of opzittenden regelen. 


Om de schade te kunnen melden bij uw verzekeraar moet een aanrijdingsformulier worden ingevuld.


Het aanrijdingsformulier invullen:

Met een goed en volledig ingevuld aanrijdingsformulier zorgt u ervoor dat uw verzekeraar de informatie krijgt die van belang is om een schaderegeling te kunnen gaan regelen.

Het is van belang dat u na een ongeval beide zijdes (de voor- en achterzijde) van het aanrijdingsformulier invult.

De voorkant van het aanrijdingsformulier vult u samen met de tegenpartij in op de plaats van het ongeval. De achterkant van het aanrijdingsformulier kunt u thuis invullen.

Op de voorzijde van het aanrijdingsformulier kunnen beide partijen hun gegevens kwijt. De een vult zijn gegevens in onder “voertuig A” en de ander onder “voertuig B”.

Bij het schrijven op het voorblad van het aanrijdingsformulier wordt de tekst doorgedrukt op het 2e blad. Pas nadat alle gevraagde gegevens zijn ingevuld en de handtekeningen op het aanrijdingsformulier zijn geplaatst, mag het voorblad van het formulier worden gehaald. Dan hebben beide partijen een eigen exemplaar.

Wilt u zeker weten dat u het aanrijdingsformulier goed heeft ingevuld? Maak dan gebruik van onze tips en instructies.


Altijd uw verzekeraar informeren:

Ook al is de politie ter plaatse gekomen om gegevens te noteren, of om te helpen met het invullen van het schadeformulier, het ongeval moet u altijd zelf melden bij uw verzekeraar.

Doe dit zo snel als mogelijk. Een schademelding kan telefonisch. Op uw groene kaart of in de polis van uw autoverzekering vindt u het te gebruiken telefoonnummer. Let op! Na de telefonische melding moet u het schadeformulier nog aan uw verzekeraar sturen.

Hulp na verkeersongeval:

Het verkrijgen van een schadevergoeding na een verkeersongeval kan soms moeilijk zijn. Bijvoorbeeld als er discussie is over de toedracht van het ongeval.   Indien u alleen WA verzekerd bent (en u dus geen rechtsbijstandverzekering heeft) , moet u de schade na een verkeersongeval zelf gaan verhalen op de tegenpartij.

Heeft u geen rechtsbijstandverzekering, dan helpt Stichting hulp na ongeval  u graag met het verhalen van de schade die als gevolg van een verkeersongeval is ontstaan. In samenwerking met de aan ons platform deelnemende specialisten bieden wij  “hulp bij autoschade”..

Hulp bij autoschade:

Onze helpdesk zorgt dat het gehele juridische en administratieve proces dat na een verkeersongeval verzorgd moet worden voor u in gang wordt gezet en de autoschade wordt verhaald. Dat geldt ook voor eventuele persoonlijke en letselschade.

Zodra onze deskundigen uw schade hebben verhaald, kunt u een afspraak maken bij uw schadehersteller voor het herstellen van uw autoschade.

Interesse?

Neem contact op met onze helpdesk voor hulp bij autoschade via 088 – 456 0123 of vul het contact formulier in. Wij helpen u graag.



Copyright © 2017. Hulp na Ongeval. | Ontwikkeling & Realisatie Media Vision Studios.
Hulp Na Ongeval Facebook
Hulp na Ongeval Twitter
Find us on Facebook