Skip links

Ziekenhuisopname Buitenland

Het kan gebeuren dat u in het buitenland ziek wordt of een ongeval krijgt. In een dergelijke situatie kunt u het best contact opnemen met de alarmcentrale van uw reisverzekering of zorgverzekeraar. De medewerkers van de alarmcentrale kunnen u informeren over de wijze waarop zaken moeten worden georganiseerd en kunnen de benodigde hulp voor u regelen.

De alarmcentrale regelt de administratieve zaken met uw zorgverzekeraar zodat de rekeningen betaald worden, kan regelmatig met de behandelend artsen in het buitenland overleggen over de medische situatie en houdt contact met familie in Nederland over de situatie van de patiënt. De alarmcentrale kan er ook voor zorgen dat u eerder terug kan naar Nederland. Dat wordt repatriëren genoemd.

Bij een ziekenhuisopname in het buitenland kunt u ook de Nederlandse ambassade of het consulaat op de hoogte stellen. Een medewerker van de ambassade neemt dan contact op met het ziekenhuis om meer te horen over de toestand van de patiënt. De ambassade kan helpen. Bijvoorbeeld door de familie in Nederland op de hoogte te stellen van de ziekenhuisopname, een tolk te regelen om gesprekken tussen u en de arts te vertalen en de alarmcentrale van zorgverzekeraar te waarschuwen.

Let op: Als u vanuit een buitenlands ziekenhuis in een Nederlands ziekenhuis/ zorginstelling wordt opgenomen, moet er eerst onderzocht worden of u geen bacterie in het buitenland heeft opgelopen

Bel mij terug

Contact

Hulp na Ongeval
postbus 175
6860 AD Oosterbeek

Bezoekersadres
Stationsweg 46,
6861 EJ Oosterbeek

Telefoonnummer:
088 – 456 0123

Waar kunnen wij u mee helpen?

Neem contact met ons op!

Favicon Hulp na Òngeval

Bel ons voor hulp

Contact opnemen

Hulp na Ongeval gebruikt cookies voor een complete ervaring,
× Schademelden via WhatsApp